Ahoj buďsobáci,

dovolte abych Vám představil nápad a koncepci nového spalovacího motoru s dvojnásobnou účinností (cca 60-70%) proti dnešním motorům (cca 35%, 60% tvoří teplo a 5% ostatní ztráty např. vibrace). Vysoká účinnost je doložitelná, protože používám existující komponenty s prokazatelnou účinností, akorát k jinému účelu. Konkrétně například Peltonovu pulzní hydro-turbínu s účinností až 95% jsem nepoužil s kapalinou, ale plynnými látkami – rázovou vlnou, která vzniká ve spalovací komoře podobné pulzačnímu motoru V-1 (z německého Vergeltungswaffe, česky odvetná zbraň, který byl součástí první střely s plochou dráhou letu) nebo mírumilovné zbrani nazývané bramborová pistole (potato gun). Na nápad mne přivedla jednoduchá otázka: Když budu mít k dispozici bombičku plynu a budu chtít zbořit dům, použiji plamenomet, nebo jednoduše pustím plyn a pak škrtnu sirkou? Jinými slovy rázová vlna provede více práce. To mne přivedlo na další myšlenku: Jet motor neboli tryskový motor, je skvělý až na jednu zásadní věc – je uchlastaný. Co kdyby plamenomet nahradila rázová vlna, která navíc bude ve směru otáčení lopatek a ty lopatky byly navíc z lícové strany aerodynamické? Získám všechny výhody jet turbíny tj. minimum pohyblivých částí, pohyb jedním směrem, žádná prudká změna dynamiky pohybu, ale s menší spotřebou paliva: plamenomet nahradím rázovou vlnou a kompresi nezískám lopatkami, ale kónickým tvarem trysky ...

Přečíst celý článek ... ZDE

Otevřete přílohu pod článkem ...
Otevřete přílohu pod článkem ...

A oproti dnešním motorům s účinností mizerných 35% odpadá složitá synchronizace zapalování, odpadá množství ztrát na pohyblivých částech, odpadá tření těsnících kroužků, riziko destrukce způsobené odchylkou v synchronizaci, odpadá 90% součástek, tedy 90% rizikových dílů atd.

Jinak: Představte si elektromotor. Má účinnost cca 95%. Představte si, že místo elektromagnetické síly budete rotor otáčet, rovněž bezkontaktně, rázovými vlnami. Místo cívek použijete libovolné množství spalovacích komor po obvodě rotoru, které můžete libovolně zapínat a vypínat, aniž by vypnuté komory působily třecí silou, jako je tomu u pístového motoru s vypínanými válci.

A aby toho nebylo málo, rotor bude působit odstředivou silou pokles tlaku vzduchu ve svém okolí a tak eliminovat aerodynamický odpor. Bomba ne? Doslova explosivní motor. A to jsem vynechal spoustu dalších výhod, třebaže rotor, který plní funkci setrvačníku, lze využívat i jako gyroskopický stabilizátor pro lodě a jednostopá vozidla. Je to dáno tím, že plánuji motor využívat pouze za optimálních podmínek (konstantních ideálních otáček a frekvence zapalování) coby generátor elektrické energie. Samotný pohyb pak zajistí elektromotor, který zároveň umožní rekuperaci energie při brždění. Baterie nebo kondenzátory použiji pro stabilizaci napětí a ukládání přebytků, když bude nízká spotřeba. Díky tomu půjde generátor z vozu na krátké tratě vyjmout. Auto pak bude lehčí a mít menší spotřebu. Generátor bude v mezičase možné používat jako kogeneraci na zemní plyn pro dům (kombinovaná výroba elektřiny a tepla, 1 kWh zemního plynu stojí jen 1,5 Kč!) nebo - ve spojení s tepelným čerpadlem – trigeneraci (elektrická energie, teplo a chlad) s efektivitou nad 100% (tepelné čerpadlo bude mísit odpadní teplo s okolním vzduchem, který zvýší zisky nad 100%).

Více informací, výkresy atd. najdete v příloze.

Jedná se o první motor, kdy byla použita licence Creative Commons, která Vám garantuje, že dílo můžete používat bezplatně k nekomerčním účelům tj. pro vlastní potřebu a libovolně upravit k obrazu svému. Konkrétní podmínky najdete rovněž v příloze.

A na závěr to nejlepší. Prosím napište mi své ohlasy a pomozte nám tak získat 300 tisíc Kč na realizaci našeho komunitního buďsobáckého prototypu tohoto motoru – generátoru (v tento okamžik mám sestaven pouze funkční testovací vzorek). Ohlasy prosím pošlete co nejdříve na: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo uživateli Filipes. Proč to potřebuji tak brzy se dozvíte na: https://new.siemens.com/cz/cs/spolecnost/o-nas/cena-siemens.html – konkrétně v textu o kategorii Vědci a výzkumníci: Kategorie pro všechny experimentátory, výzkumníky a badatele. Soutěžit můžete jako jednotlivec, ale také jako tým. V kategorii Nejvýznamnější výsledek základního výzkumu získá vítěz 300 000 Kč!

Attachments:
Download this file (JET-motor-2generace_budsob.pdf)Výkres a popis nového spalovacího motoru využívající rázové vlny s licencí CC[Výkres a popis nového spalovacího motoru využívající rázové vlny k udržování otáček libovolné turbíny]Filip Novotny1546 kB

Tento web využívá pro svoji funkci cookies. Dalším používáním webu s jejich využitím souhlasíte. Další informace a pravidla jsou uvedeny zde. Informace o ochraně osobních údajů jsou uvedeny zde.

Provozovatel systému ani redakce nenese žádnou zodpovědnost za články, obsah článků, komentářů ke článkům a diskuse ve Fóru, které vyjadřují názory autorů a nemusí se vždy shodovat s názorem redakce či provozovatele.
Odpovědnost za obsah příspěvků nesou vždy jejich autoři.